A Suzuki Fronx FFV modell koncepció változata előrevetíti a márka „boldog jövőjét”
2025.11.25
A Suzuki szerint az elektromos járművek fejlesztése nem csupán az egyetlen válasz a zöldebb jövőre.
A Suzuki számos új terméket mutatott be a Japán Mobilitási Kiállításon, az apró, tisztán elektromos kei autóktól a robotkutyákig, de minket jobban érdekel az
új Fronx FFV modell és a márka elkötelezettsége a „flexibilis üzemanyagok” iránt.
Indiában, ahol az új e Vitara gyártása zajlik, már egy ideje kapható a
Fronx, amely egy népszerű, kis méretű crossover a Suzukitól, s amelyet eddig Európába nem szállítottak. A
Fronx FFV koncepció változata azonban jól mutatja a márka azon törekvését, hogy „bővítse a karbonsemlegesség elérésének lehetőségeit” és esetleg bővítse modellválasztékát Európában is.
Az FFV koncepció ugyanis
etanollal kevert benzinnel is üzemeltethető, ami összhangban van a Suzuki tisztább mobilitás iránti céljával. A Fronx 1,2 literes szívómotorja már E20-kompatibilis, így már 20 százalékos etanol üzemanyaggal is üzemeltethető. A koncepció modellben azonban ezt még tovább fokozták, és végeredményként
az etanol üzemanyag használata minimális vagy semmilyen károsanyag-kibocsátást nem eredményez a környezet számára.
A Suzuki nem az egyetlen gyártó, amely alternatív üzemanyagokat vizsgál. A Dacia kétüzemű járművei benzinnel és cseppfolyósított gázzal (LPG) is működnek, és jelenleg számos nagyszerű ajánlat érhető el LPG-üzemű Daciákkal az Autócentrum Szabó Csoporton keresztül is.
Míg a Suzuki első teljesen elektromos autója, az új e Vitara azt mutatja, hogy a márka hajlandó a tisztán elektromos járművekkel foglalkozni, látható, hogy más üzemanyag alternatívákat is vizsgál. A
biogáz az egyik ilyen, és a Suzuki a tokiói mobilitási kiállításon bemutatta CBG (Compress Biomethane Gas) koncepcióautóját is – amely a
Victoris SUV-on alapul.
Fronx FFV koncepció: Dizájn és kiemelt jellemzők:
Első pillantásra a Fronx FFV Concept szinte teljesen megegyezik az Indiában jelenleg kapható standard Fronx modellel, de néhány vizuális megkülönböztető jegye kiemeli alternatív üzemanyaggal való működésének előnyeit. A koncepcióautón
jellegzetes sárga matricákat és karosszériagrafikákat helyeztek el a motorháztetőn, az ajtókon és a jármű oldalakin, büszkén jelölve flex-fuel képességét.
Ezeken a grafikákon kívül a stílus változatlan maradt. Az FFV megtartotta az osztott fényszóró-elrendezést, a krómozott lökhárítókat az alsó védőlemezekkel, a vastag műanyag karosszériaburkolatot és a lejtős, kupészerű tetővonalat, amely a Fronx crossover identitását adja. Az emelkedő övvonal, a kiemelkedő kerékívek és a fekete, 17 colos, többküllős könnyűfém keréktárcsák teszik teljessé a dizájnt.
A Fronx FFV Concept E85-kompatibilis hajtásláncot kap
A Suzuki egyelőre nem hozta nyilvánosságra a Fronx FFV műszaki adatait.
A márka 1,2 literes és 1,5 literes K-szériás benzinmotorjai azonban már flex-fuel kompatibilisek, és akár 85 százalékos benzin-etanol keverékkel (E85) is képesek működni. A Fronx jelenleg Japánban forgalmazott változata 1,5 literes mild-hybrid benzinmotorral működik, és egy hasonló konfiguráció hajthatja ezt a koncepcióautót is. Az FFV így technológiai demonstrátorként szolgál a Suzuki jövőbeli etanol-kompatibilis motorjainak kínálatához.
A Suzuki flex-fuel ütemterve
A Suzuki aktívan fejleszt flex-fuel járműveket (FFV-ket) szélesebb körű alacsony kibocsátású stratégiájának részeként. A vállalat már bemutatta a Wagon R Flex Fuel modellt a 2023-as Autókiállításon és a 2024-es Bharat Mobility Global Expón, mindkét eseményen kiemelték az etanolüzemű technológia fontosságát.
Az autógyártó megerősítette, hogy
első, sorozatgyártásra kész, flexi-fuel hajtású járművük 2026 márciusában debütálhat. Míg várhatóan a
Wagon R Flex Fuel lehet az első, amit bevezetnek, a Fronx FFV is kulcsfontosságú versenyző lehet ebben a mérföldkőnek számító szegmensben, exportpotenciáljának és globális platformjának köszönhetően.
Itt válogathatsz a készleten lévő Suzuki modellek közül:
Forrás: AutoExpress / AutoCar Pro