„Legendás”: Egy szerelő szerint a 90-es évekbeli Suzukik és GM-ek történelemkönyvekbe fognak vonulni – bár valószínűleg nem úgy, ahogy gondolnád
2025.10.25
„Építsük együtt ezt az álmot, hogy örökké erősek maradjunk” – ez a Starship dalszöveg száll végig a 17 másodperces klipen, amelyben Kristen Wiig és Bill Hader a „Nothing's Gonna Stop Us Now”-ra szinkronoznak.
Egy piros Geo Tracker képére vetítve a két színész őszinte öröme és játékossága nyilvánvaló. Az egész buta, kissé öntudatos jelenet a fiatal felnőttkor nosztalgikus érzéseit idézi.
Talán erre törekedett a komikus és autórajongó, aki „
Az Őrült Szerelő” művésznevén ismert. Végül is hozzáadta a szöveget: „
A Suzuki legendás ’dobozokat’ épített mindenkinek a 90-es és a 2000-es években.”
Ez egy váratlanul megható párhuzam, amelyet körülbelül
472 ezer alkalommal tekintettek meg a Facebookon. Felidézi azt a furcsa időszakot a múlt század végén, amikor az induló autók nem voltak nagyszerűek, de furcsák tudtak lenni. Az Őrült Szerelő szellemes megjegyzése utalhat a szerény, névvel ellenőrzött jármű furcsa, kissé bonyolult történetére is.
Építsük együtt ezt az álmot
1989-ben, amikor bemutatták a Geo Trackert, a General Motors-Suzuki keverék körülbelül 10 ezer dollárért volt kapható.
A Suzuki Sidekicken alapuló
Geo Tracker egy Suzuki 1,6 literes négyhengeres motorral rendelkezett, és a maximális sebessége körülbelül 112 km/h volt (a maximális teljesítmény 80 lóerő, a nyomaték pedig 145 Nm). A Jeep Wrangler és az Isuzu Amigo mintájára tervezett autót kis terepjáróként, könnyű pickupként osztályozták.
A „könnyű” lehet a kulcsszó: Egy Reddit-felhasználó azt mondta, hogy egy szeles napon a ’97-es Trackerje „inkább olyan volt, mintha egy kis vitorlást kormányozna”.
Vitorlázás vagy sem, a kis guruló Suzukik sok szívben helyet vájtak maguknak.
Justin Earnhart azt mondta, hogy ez volt az egyetlen jármű, amelynek eladását valaha is megbánta.
Míg
Scott Schiavoni azt mondta: „
Azok a kis terepjárók legendásak voltak terepen. Vettem egyet fillérekért, és évekig megtartottam. Úgy mászott felfelé, mint egy kib***ott pókmajom.”
„
Olyan helyeken is tudtam párhuzamosan parkolni, ahol mindenki más még csak lassítani sem mert volna. Azt hiszem, az enyém télen a hó tetején haladt.” –
emlékszik vissza Charlie Bravo kommentelő.
Még mindig egymáséi leszünk
A Geo Tracker néven gyártott járművet alig 10 évig (1989-1997) az alacsony eladások ellenére
a Chevrolet (egy másik GM-cég) felvásárolta. A Chevy Tracker 1998-ban debütált, és 1999-re a cég néhány változtatást eszközölt – nevezetesen egy 2,0 literes motor opciót, amelynek maximális teljesítménye 127 lóerő volt.
Talán ezért
tuningolják egyes rajongók őrült módon ezt a modellt, például a Camarókból és Mustangokból kivont V6-os és V8-as motorokkal.
Az autó 2004-ig gyártásban maradt, amikor biztonsági aggályok miatt leállították a gyártását. Nem volt túl jó ütközési helyzetekben (fejsérülési kockázat és a borulási hajlam). A hozzászólások részben mégis folytatódtak az emlékek. Néhány gyűlölködő kivételével az emlékek a „
Nem hiszem el, hogy az az autó ezt meg tudta volna tenni” és a „
Bárcsak lenne nekem is egy most” rárnyalatú variációk olvashatóak.
Örökké tart
Talán az az emlék, amely a legjobban megmagyarázza az autó tartós (vagy némileg) vonzerejét,
Patrick Davies így emlékszik vissza: „
Volt egy nekem a húszas éveimben, lehajtottuk a tetejét, és beraktuk a karácsonyfát a hátsó részbe. Két karácsonykor is megpakoltuk. Lehajtottuk a tetejét, havazott, felöltöztünk a hidegre, a lányom csak 5 éves volt, és még mindig mesél erről a mókáról, hogy milyen volt a fa megszerzése, és ahogy az emberek mutogattak és nevettek ránk, miközben átsuhantunk a városon.”
Micsoda örökség!
Itt válogathatsz a készleten lévő Suzuki modellek közül:
Forrás: Motor 1